onsdag 13. februar 2013

Torsk med smørstekt grønnkål og sitronnøttesmør

Jeg elsker fisk og heldigvis har jeg funnet en som gjør det også, så jeg testet denne enkle retten som kanskje mannen skal få servert på Valentiner dagen. Alt smøret jeg har brukt til denne retten er sikkert ikke godt for hjertet, men velger å tro at fisken og grønnkålen skal veie opp for det:)



100-200 g fisk per pers.
50 g smør per pers
0,25 dl hakkede mandler per prson
Grønnkål 
(du kan bruke fersk spinat også, konsistensen vil være annerledes)
1 Sitron skive per pers.
salt og pepper

Salt fisken og sett tilside og snitt opp grønnkålen.
Stekte mandlene i 2/3 deler av smøret og sitronskivene, ikke klem sitronskivene

Stekte torskebitene på medium varme og under stekingen heller du litt av det varme smøret på fisken, dette tok meg ca. 10 minutter, sett fisken til side. 
Stek grønnkålen raskt på høy varme, så salte og pepre.

Jeg brukte ikke mer en 30 minutter på denne retten.

Dander på en tallerken og server.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...