mandag 18. februar 2013

Spaghettoni med tomatsaus,Italiensk jegerpølse og revet parmesanost.

Pasta fra Benedetto Cavalieri er til nå den beste pastaen jeg har spist og over har jeg brukt spaghettoni  som er litt tykkere enn vanlig spaghetti og er kjempe god med en enkel tomatsaus. 


Tomatene under fra San Nicola dei Miri er kjempegod til slik pastasaus
Disse konserverte tomatene er blitt lagt i krukker uten skinn og ett basillikumblad, så blir de varmebehandlet i noen timer på ca. 80 grader Celsius. På denne måten bevarer tomatene den naturlige smaken og sødmen.
Det eneste jeg gjør er å koke opp tomatene og salter de lett, så moser de med min nye stavmikser:)
etter på lar jeg den småputre til det meste av vannet er kokt bort.
Legger sausen over pastaen tar på noen tynne skiver av italiensk jegerpølse, river litt parmesanost over og har på en liten dæsj av favoritt pestoen. 

Til dessert hadde vi Konserverte fersken fra San Nicola dei Miri
Jeg er allergisk mot ferske ferken, men de konserverte kan jeg spise og da er disse itallienske herligetene fine å ty til. Kjempegode med iskrem eller krem, men jeg liker de best naturell.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...