søndag 26. mai 2013

Surf'n turf

Har du lyst på noe godt? Da kan jeg anbefale denne, en deilig god søndagsmiddag nyt den inne eller på terrassen med en godt glass rødvin, hvitvin eller champagne

Jeg brukte 1/2 hummer til hver.


150 g entrecote
Grønne bønner

Hummerene gratinerte jeg i ovnen med en smør og urtteblanding.
til 3 hummere brukte jeg
150 g romtemperert smør
50 g revet parmesanost
50 g brødsmuler
2 fedd presset hvitløk
1-2 ss finhakket persille

Bland alt i en bolle og smør utover hummeren og gratiner i ovnen.
de skal ikke være i ovnen så lenge, for hummeren er allerede kokt.
Så jeg putter dem i ovnen på 250 grader Celsius helt øverst i noen få minutter til smørblandingen får farge.

Entrecoten steker du som du ønsker den, her liker vi den medium stekt, noen pluss og noen minus.
Minstemann liker sin som på bilde over.

Grillkrydder til entrecoten
smør
hvitløk
paprikapulver.

De grønne bønnene smørdampet jeg i en panne.



1 kommentar:

  1. Åhr!
    Du frister alltid med så mye godt!
    Det passer dårlig å gå på diett fram til sommeren når du stadig legger ut så mye fristende. ;)
    Ha en fin mandagskveld Liza

    Vi snakkes!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...