tirsdag 21. mai 2013

Små blomster av fondant- og marsipanrester

 
 Når jeg lager kakepynt har jeg mange smårester av enten marsipan eller fondant og siden det bakes en del her i huset kan jeg godt lage litt småpynt av restene. Det finnes mange slags hjelpemidler for å lage søte små blomster, disse som du ser under er fra merket Wilton


 Først trykker jeg ut en blomst 
 med stemplen som både lager mønster og kutter.
 Så trykker jeg den i i formen med forside mønsteret,
da får du søte små blomster som er ferdige til bruk. 
 Hvis du synes disse blir for enkle så kan du pynte de opp litt med kakestrøssel.
 Pensle litt spiselig lim i fordypningen og
 lim på en liten kule.
Oppskrift på spiselig lim HER
 For å gjøre ena mer ut av de små blomstene så legg på en større kule først og dekk den til
 med mindre strøssel
 Nå har du mange søte små blomster til pynt, jeg brukte noen til kokosboller jeg har laget
Oppskrift på kokosboller HER
 og resten skal brukes til noe annet:)
Jeg laget tre forskjellig størelser:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...