torsdag 9. mai 2013

Hjemmelaget Oreoiskrem

Vi har fått dilla på iskrem og spesielt siden jeg fikk denne enkle oppskriften, du får en herlig kremet konsistens og den er fri for iskrystaller

Jeg har brukt den samme grunnoppskriften som sist.


1 egg
5 eggeplommer
1 dl sukker
frøene av en vaniljestang
stivpisk alle ingrediensene

5 dl fløte
1 dl sukker 
piskes til krem

Vend de to blandingene forsiktig sammen og rør inn 
1 1/2 pk hakket oreokjeks

Ha blandingen i en boks og sett den i fryseren i 6 timer
Et tidligere innlegg med samme grunnoppskrift finner du HER, en iskrem med bringebær.
Jeg fant noen søte isbegere på Clas Ohlson og søt metallboks på TGR
Knus resten av kjeksene og bruk det som ekstra strøssell til isen.


3 kommentarer:

  1. Oreo er så godt! Kake, kjeks og is. :)

    SvarSlett
  2. Så flink du er Liza!
    du lager bestandig så mye godt, elsker å titte innom bloggen din. :)
    Takk for at du også kikker innom min blogg, alltid koselig med kommentar fra deg. Blir litt lite blogging på med fram til midten av juni tipper jeg, men håper jeg kommer sterkt tilbake etter eksamen.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Denne tipper jeg smaker kjempegodt !!
    Elsker Oreokaken og da tenker jeg at jeg kommer til å like isen også :)))

    Må bare si det... Du er dyktig på matfronten :)

    Håper du koser deg på denne fridagen
    Klem Heidi

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...