søndag 19. mai 2013

Fondantroser

Jeg likern å bruke fondant til kakepynt, den kan kjevles tynnere og holder formen.
Du får også finere og klarere farger med fondant, synes jeg.
Det er ikke noe problem å lage marsipanroser, man må bare ikke kjevle delene så tynt.


 Til store roser bruker jeg tre forskjellige valører av rosa, mørk innerst og lys ytterst.
 Til den innerste rosen bruker jeg den minste formen fra Wilton, denne kjvler jeg litt tynnere enn neste sett med kronblader.
 Lager en liten kjegle som er litt kortere en kronbladene og limer den i midten
Presser kantene tynne og pensler på litt lim
Limer kronbladet rundt kjeglen,
så fortsetter jeg med å å forme neste blad og tar annenhver kronblad, synes at jeg da får penest resultat.
Oppskrift på spiselig lim HER
Neste steg er å lime rosen på neste sett med kronblad av den mellomste fargen og gjør det samme her, jobb med annenhver kronblad
Den siste og lyseste lager jeg med den store formen
Limer rosen på og gjør det samme her også jobber med annenhver kronblad.
Nesten ferdige roser og nå mangler jeg bare det grønne som er rundt knoppene
Det kommer med en form til det i settet
Presser ned i midten hvor jeg skal feste rosen og klemmer og drar litt fra midten og utover med en kule kakeverktøy(vet ikke hva det heter)
Limer på rosen og pensler litt lim 
før jeg klistrer bladene opp langs siden på rosen
Gjør det samme med alle rosene, det grønne synes ikke så godt på den store rosen, men det gir en helhet.
Tre stk roser klar til bruk til en kake:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...