fredag 30. januar 2015

Sprø knasende Laksenuggets med ananas og agurksalat.

 Jeg skulle panere noen fiskebiter men jeg var tom for griljermel, panko og cornflakes. Jeg var helt sikker på at jeg hadde panko i skapet men det var helt feil og siden vi begynte å bli sultne og jeg allerede hadde skåret opp fisken og risen stod og putret. Jeg sukket tungt og så lengselsfullt mot den delen av benken hvor frokostblandingene står og håpet på at det fantes noe cornflakes. Akk nei, men jeg oppdager Rice Crispies og tenkte hvorfor ikke.


Jeg serverte laksenuggetsene med en enkel ananas- og agurksalst, litt ris og hjemmelaget sweet chililsaus. Oppskrift på chilisausen se HER, men det er ikke noe i veien for å bruke ferdig kjøpt også.

Ris
600-800 g ben- og skinnfri laks
1 dl Mel
2 Egg
salt og pepper
Rice Crispies
Olje til steking


Ananas
agurk
Sweet chilisaus
Frisk koriander

Kok opp risen og del fisken i passe store biter
Rull fiskebitene i mel.
Ha Rice chrispiene i en dyptallerken og knus dem lett med hendene.
Visp eggene sammen og salte og pepre etter ønske. 
Dypp bitene i eggene og rull dem i Rice crispiene.
Stek nuggetsene på medium varme. Disse bitene blir herlige sprø.

Salaten er enkel den består av tynne skiver med ananas og slangeagurk.

Legg salaten utover en tallerken, ha fiskebiter over og hell på sweet chilisaus og dryss på med hakket frisk koriander

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...