tirsdag 25. juni 2013

Sjokolade cupcakes med sjokoladeglassur fra Manuela og Møllerens

I dag testet jeg sjokolade cupcakemix og fluffy sjokoladefrosting, men som dere ser ble ikke frostingen fluffy og kakene kompakte. For meg så skal ferdigmikser være enkel å bruke og gi resultater. Disse ble ikke som gårsdagen bakst, hvor kakene ble greie og frostingen fluffy.
Jeg fylte formene 3/4 opp men de kom ut akkurat det samme. Det passet egentlig ganske bra for formene holdt frostingen på plass. Jeg pisket frostingen med en håndmikser og vispet i 6 minutter +++ til maskinen ble ganske varm, tenkte at da hadde det gått såpass lang tid at da ville nok ikke kremen bli stivere. 
Disse to pakkene er jeg nok ikke fornøyd med, det kan være meg og mitt utstyr eller rett og slett en produksjonsfeil.  Jeg gjorde akkurat det samme som i går og ferdig mikser skal jo være enkele å bruke. 5 åringen i huset får jo flotte muffins når hun lager med ferdig mikser og blander med en håndvisp.
Her som med vaniljecupcakesmiksen og frosting miksen, fulgte jeg instruksene på baksiden av eskene.

100 g romtemperert smør
2 egg
1,5 dl fløte
1 pakke kakemiks

Visp smøret hvitt med en kjøkkenmaskin eller håndmikser i 4-5 minnutter.
Tillsett cupcakemiks, egg og fløte og miks i 1 minutt til.

Fyll 12 muffinsformer 3/4 opp og stek kakene midt i ovnen på 200 grader Celsius i  ca. 20 minutter.

Frosting
1,5 dl melk
1 pk frosting
Pisk de to ingrediensene i 6 minutter til den blir stiv.


2 kommentarer:

  1. Skal bli spennende å teste min forsendelse og se hvordan det blir... :)
    Ha en fortsatt fin uke! Her ser det ut til at sommeren lar vente på seg.
    Klem

    SvarSlett
  2. Mine blir også slik. Kjipt og ikke som på pakka gitt. Dårlig produkt!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...