fredag 27. april 2012

Pizzas med pesto og kylling

Det er fredag og da kan vi ha pizza :)
Denne gangen laget jeg en med pesto og kylling og min lasange blanding av 4 oster norvegia, cheddar, mozzerella og cottage cheese


Jeg smurte pizzabunnene med denne ferske pestoen
Så hadde jeg på ostene, grillet kylling skåret i biter, litt rødløk og basillikumsblader
Jeg brukte en grovere bunn denne gangen også

Til denne pizza bunnen brukte jeg et stort kjøkkenglass(ca.3 dl)som måle beger.
1,5 glass lumkent vann
1 pk tørrgjer
1 ts salt
0,25 glass olivenolje
blandet dette sammen i en stor bolle, så hadde jeg i
1 glass grovbakst
2 glass malt fullkornspelt
1 glass finmalt speltmel
eltet dette i 5-10 minutter og lot det stå til dobbel størelse, jeg fikk tre pizza emner av denne porsjonen.
Så varmer jeg ovnen til 220 grader Celsius og setter sammen pizzaen og baker til pizzaen får den fargen du liker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...