lørdag 12. april 2014

Pynte Kinderegg til påsken

Det har kommet så mange fine konditorier som lager fantastiske påskeegg, men ofte er eggene dyre og ikke alle fallar i smak hos de små.
Jeg synes det er morsomt å lage konfekt og fancy sjokolade, men det krever litt utstyr og det er bare så mye utstyr man har plass til. Jeg mangler dessverre former til å støpe egg, men hadde lyst til å pynte litt sjokoladeegg til barna. Løsningen kom da jeg sto på Kiwi og så på noen Kinderegg, jeg kan pimpe dem opp tenkte jeg.


Du trenger egentlig ikke så mye, kjøp ønsket mengde Kinderegg, hvitsjokolade og mørksjokolade.
Jeg hadde pensler, engangs sprøyteposer og spiselig metallisk pynte støv (rainbowdust)
Smelt sjokoladen over vannbad eller i mikroovnen, jeg foretrekker vannbad.
Pass på at sjokoladen ikke blir for varm, rundt 40 C er en grei temperatur.

På bildet under har jeg børstet på smeltet hvit sjokolade på egget og tilslutt et tynt lag med glitterstøv.
For mer kontraster og finere effekt kan du pensle på både hvit og mørk sjokolade.
På egget under sprøytet jeg smeltet hvit sjokolade og forsøkte meg på blomstermønster for så å børste fra kanten av blomsten mot midten med en pensel for litt effekt. Denne fikk også litt skimmer på seg.
På dette egget har jeg bare brukt den butte baksiden av penselen for å påføre smeltet sjokolade på egget.
Jeg plasserte en liten klatt på og laget krusseduller, en ny liten klatt og krussseduller igjen helt til hele egget ble dekket.



3 kommentarer:

  1. Flink og kreativ som alltid. Klem Kjersti

    SvarSlett
  2. Så smart! :D Det her må prøvast i påska! :D

    Bente
    House of BO

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...