søndag 20. april 2014

Ispinner med yoghurt og frukt

Lille interiør la ut et bilde av ispinne former og tre pinner fra Nicolas Vahé, de kunne jeg tenke meg å ha og dro likeså godt innom og kjøpte med meg et sett.


For hver form kan du lage 6 ispinner.
Jeg brukte til 3 kiwi og 3 mango
1 beger kiwi yoghurt 
2 kiwi
1/2 banan
(jeg testet om jeg kunne ha i litt ekstra spinat som jeg gjør med smoothiene mine, men ikke gjør det, det var ikke vellykket)
1 beger mango yogurt
1 mango
1/2 banan.

Bananen bruker jeg for ekstra sødme, men du kan droppe den. Jeg ville da legge til 1 kiwi og 1 ts sukker eller noe annet søtningsmiddel og 1/2 mango pluss 1 ts sukker, smak deg litt frem. Jo kaldere noe er jo mer sukker må du h for å kjenne smaken. Viste dere at det er mindre sukker i en softis enn i kuleis, softisen har høyere tempertur enn kuleis.

Kjør yoghurt og frukt og eventuelt sukker i en blender til alt er most og blandet. Hell blandingen som også er en good smoothie i formene.
Sett på de individuelle lokkene og stikk en pinne ned i hver form. Sett formen i fryseren i ca 12 timer hvis du har en vanlig fryser, hvis du har en hurtig innfrysnings del i fryseren går det noe fortere.

1 kommentar:

  1. heisann!
    spennende is du har laget. jeg er ute etter noen ispinne former som er lette å få ut av formene, og lurer på hvor du har kjøpt dine og hvaordan du synes de er å få ut etter at de er fryst...? vennlig hilsen solveig m lode

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...