fredag 5. mai 2017

Deilig forfriskende melon- og agurkvann

Melon infused water, melon drink, thirst quencher, melon, water, vann, tørstedrikke



Denne forfriskende tørsteslukkeren, en av mine ferieminner fra min aller første tur til Filippinene. Drikken fra Filippinene var søt med mye tilsatt sukker. Denne melondrikken inneholder bare moden melon, agurk og vann og har stått i kjøleskapet i noen timer for å frem smaken.

Er du vant til den fra Filippinene vil du nok synes denne er tam i forhold, men som min kusine sa til meg denne drikken er jo en tørsteslukker, er det mye sukker i den blir du jo bare mer tørst.






Du trenger:

1 moden søt melon, jeg brukte 1/2 Piel de sapo og 1/2 Cantaloup
Noen agurk skiver for farge
1,5 liter vann
(Hvis du vil ha den søt, legg til litt sukker eller kunstig søtningsmiddel, smak deg frem)

Riv, kutt i små biter eller skje ut små kuler av frukten.. Jeg pleier å gjøre dette over en stor bolle eller direkte inn i en mugge, så ikke noe av den smakfulle juicen går til spille. Skjær noen tynne skiver agurk for farge.
Kombiner frukt og vann i en stor mugge og la den stå i kjøleskapet i noen timer eller natten over.
Tørsteslukker, vann, Lizas matverden, melon, melonvann, frisk, forfriskende





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...