tirsdag 19. mars 2013

Minis burger-basic burger

Mini er en merkelig liten jente, hun elsker ristet Kim/Nori å snacke på, elsker å mumse på Eye Q kapsler som godteri og helst de harde voksenkapselene som knepper når hun biter i dem. 
Hun elsker de vietnamesiske kyllingvingene jeg noen ganger lager, som har masse smak.
Men burgerene hennes vil hun ha helt enkle med bitte litte granne Hoff pommes frites krydder.


Disse burgerene er laget på karbonadedeig og stekes på raskt på høy varme.
Når jeg snur burgerene drysser jeg på et lag med krydder og har på ost for de som vil ha det.
Enten kjøper jeg eller lager burgerbrød som jeg bruker til. Denne oppskriften HER liker jeg å bruke, de blir luftige og myke.
 Til åtte 50 g miniburgere eller fire 100 g burgere bruker jeg.

1 pakke karbonade deig 
som jeg former til burgere.
8 små eller 4 store hamburgerbrød

Steker burgerene raskt på høy varme, snur burgeren krydrer eller salter og pepprer, tar gjerne på ost.
Hvis jeg har på ost setter jeg et lokk over slik at det genererer nok varme i pannen slik at osten smelter.
Hvis du ikke setter lokket over, vil burgeren være gjennomstekt før osten begynner å smelte.

Dander på brødene og ha på det du ønsker av topping.
Salat
Løk, rå stekt eller fritert
Tomat
Bacon
Avokado
Majones
Bbqsaus
Ketchup
Sennep
Osv
Bare fantasien setter grenser for hva du kan ha på eller kanskje smaks kombinasjoner også;)



1 kommentar:

  1. Nam! Hjemmelaget burger er aboslutt best.
    Vi har ofte burgerbar på lørdagene, det er jo kjempekoselg.

    Du vant forresten give-awayen min!
    Kjempekjekt om du sender meg adr din på mail, så skal jeg få postet det asap :)

    Klem fra Carmen

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...