tirsdag 12. mars 2013

Koreansk salat wraps

Som noen av de faste leserene av bloggen og følgerene på Instagram har fått med meg, er at jeg har fire barn og de er veldig forskjellige i mat veien. Når jeg bare hadde de tre eldste hadde jeg en grønnsak-, kjøtt og karbospiser og slet med å få i to av dem de andre matgruppene de ikke var så begeistret for. Jeg pleide å spøke om at jeg bare kunne sende tallerkene rundt og alt ble spist opp:)
Når det kommer til koreansk bbq type mat, hvor man pakker inn maten i salatblader er de ganske forent og jeg forsøker å ha dette så ofte så mulig.


Her kommer det en oppskrift på kvasi koreansk style;) 
men du kan jo spise maten på denne måten med agre typer marinader og sauser 

Til 4 personer trenger du:


1 kylling
For vegetarisk alternativ bruk fast fritert tofu
1 slange agurk
2 stilker vårløk
1/2 pakke bønneskudd
Fritterte glassnudler
2 salat hoder
Kimchee hvis du liker det


Her har jeg 2 bryststykker og to benfrie lår biter
Marinerer dette i Galbi saus som jeg har laget på forhånd
Steker kjøttet og skjær kyllingen i strimler
Du tar litt av hvert og har det på salat blad, dypp gjerne kjøttbitene i sausen.
Et annet alternativ er å blande grønnsakene og saus og ha blandingen på salatbladet
Ha bønneskudd og strimlede grønnsaker i en bolle,
ha i den pikante ssamjangsausen og blander godt.
Du spiser dette med å ha litt strimlet kyllingen, grønnsaksblandingen og risnudler på et salatblad,

ruller bladet sammen og spiser.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...