fredag 22. mars 2013

Kremet tomatsuppe med basilikum

Mini hadde med seg en venninne hjem fra barnehagen og ønsket tomatsuppe til middag, "kjøpt eller hjemmelaget?" spør jeg og hva tror dere svaret ble? Jepp, hjemmelaget:)
Jeg har lagt ut en tilsvarende på bloggen før, men når det gjelder å få Mini til å spise noe som minner om grønnsaker, kan det ikke lages for ofte:)


Heldigvis setter de større barna også pris på hjemmelaget tomatsuppe.
Dette er en super enkel suppe å lage under ser dere ingrediensene utenom kyllingkraft
1 medium løk
1 ss smør eller olje
2 pakker hermetiske tomater
(Jeg har brukt med og uten urter)
2 dl fløte
Fersk basillikum
1 liter kyllingkraft eller buljong
1/2-1 ts sukker, kan sløyfes
Stek strimlet løk blank i smør eller olje og ha i tomatene la dette småputre og tilsett kraften.
Mos alt i en blender, la den putre litt til og ha i basilikum og mos igjen.
Rett før servering har du i fløten
Server med godt brød eller rundstykker.

3 kommentarer:

  1. Ser deilig ut:-) Tomatsuppe står på menyen her i påsken. Gutta mine elsker tomatsuppe. Ofte lager vi pannekaker etterpå. Guttas favorittmiddag!

    SvarSlett
  2. Åh så godt! Jeg elsker smaken av fløte og tomater sammen, det gir en fantastisk smak.
    Lenge siden jeg har hatt tomatsuppe, skal jammen lage det en dag, takk for tipset. :)
    Ha en fin palmesøndag

    Klem Carmen

    SvarSlett
  3. Hjemmelaget tomatsuppe er best! Ingen tvil om det.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...