tirsdag 26. mars 2013

Djevelske Egg Tonnato, Påskesnacks?


Jeg elsker "deviled eggs", ja jeg elsker mye forskjellig mat og er rett og slett et matvrak.
For noen dager siden fikk jeg denne ideen fra Odasblogghun hadde gjort om vitello tonnato til egg tonnato. Vitello tonnato er også noe jeg setter pris på og HER er en versjon jeg liker. Siden jeg er glad i disse fylte eggene tenkte jeg at en Deviled Egg Tonnato kunne vært morsom å forsøke se på.
Jeg leste på Ene Stående Mat sin side om ideen hver gang vi møtes, det å ta en annens oppskrift og gjøre det om til sin egen, jeg kan jo si at denne er min versjon av Oda sin Egg Tonnato.


6 egg
1/2 boks tunfisk i olje (kan byttes ut med en boks tunfisk i vann og noen spiseskjeer olivenolje)
3 stk ansjos
1 ss kapers
0,5 dl majones
1/4 sitron
Salt og grovkvernet peppermiks
Slik gjør du:
Kok eggene og del de hardkokte eggene i to og ta ut eggeplommen.
Ha tunfisk, olje, kapers, majones og  ansjos i en blender eller ha det i en bolle og bruk en stavmikser.
Mos alt sammen til en kremet konsistens, bland dette med de hardkokteeggplommene og smak til med salt og pepper.
Sprøyte fyllet tilbake i eggene og dryss grovhakket peppermmiks over.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...