fredag 14. september 2012

Matstreif

Når en først er på en matfestival, må en ha med seg litt godter hjem:)
Under kommer det en rask introduksjon av småbedriftene jeg kjøpte av.


Blader fra NORD og Aftenposten ble gitt ut gratis:) Fantastiske bøader med mye inspirasjon

Det var mye å velge mellom, hvor skal en begynne? Fra standen til Skott gård kjøpte jeg med meg hylleblomst- og solbærsaft, flaskene var så delikate og innbydende og Mini fikk en kurv med hageblåbær som hun viser stolt frem
Her var det en del å velge mellom og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte mer, som svarthyllsaft, plommegløgg, blåbærsaft og kirsebærsaft for å nevne noe. De reiser rundt på Bondens marked så jeg får følge med på når neste marked er, slik at jeg kan få tak i de andre drikkene også.

Det var mange mennesker på Matstreif og det var ikke så lett å komme til overalt, men jeg er glad jeg oppdaget dette stedet, Brattlia med badsturøkt kjøtt.
De røyker både svin og storfe, smaken er typisk badsturøkt og konsistensen er tørt og mørt på samme tid. Gleder meg til å lage noe av innkjøpet mitt, som er badsturøkt entrecote og spekepøle av storfe.

Litt sjokolade er også et must og i dag falt valget på Selbu sjokoladen Meium.
Jeg må innrømme at jeg var litt feig og kjøpte med meg trygge smaker som karamell, pasjonsfrukt, lime og mint, blåbær og myntekaramell. Er du tøff eller liker ost, skog og whisky kan du Selbu blå, bjørk og einer eller en hel haug med whisky smaker som Ardbeg, Bowmore, Laphroaig og mange flere som jeg synes er vanskelig å uttale.

Den blinde ku er en gammel kjenning, men jeg har tenkt å lage noe med ingredienser fra nærområdet mitt, så jeg tok med meg en Camenås:)se HER Jeg elsker hvordan de har gitt produktene deres navn.



Funky Fresh food hadde et lite/kurs og foredrag om raw food, mye interessant å lære her og håper jeg kan benytte meg av noen av tipsene i dag. Jeg er ikke helt på bare raw food, men liker å prøve litt.


Jeg har stor tro på at hvis man ikke har noe pent å si så ikke si noe, MEN.
Et lite råd til lefse selgerene, jeg elsker lefser, er genuint interessert og elsker takkebakst. Det går an å være litt mer imøtekommende. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...