torsdag 20. september 2012

Magnolia Bakery swirl

Jeg ble spurt om jeg kunne lage denne cupcake krem snurren på mitt første kurs 
og jeg ble svar skyldig, for det kunne jeg ikke.
Jeg gikk hjem og googlet Magnolia Bakery icing swirl og du kan se den HER og slik jeg forstår det, tar det ca. 40 timer å perfeksjonere denne snurren. Snurren på bildet over er omtrent mitt 30ende forsøk. Jeg har noen timer til på meg;)

Her er det en god oppskrift til en krem de bruker på dette bakeriet

6 ss mel
5 dl melk
500 g usaltetsmør 
500 g melis
2 ts vanileekstrakt

Ha mel i en kasserolle og tilsett melk under visping, når blandingen er klumpfri varmer du blandingen på komfyren til det blir en tykk grøt. Sett grøten til side og la den avkjøle seg.
Mens du venter på at at grøten blir passe temperert visper du sammen smør, melis og vaniljeekstrakt på medium hastighet til vanlig smørkrem. Nå burde melblandingen være passe temperert, den må ikke være for varm når du blander dette i smørkremen, smøret skal IKKE smelte.
Fortsett å vispe smørkremen og ha i melgrøten litt og litt til du får en luftig krem.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...