onsdag 5. september 2012

Luksuriøse sjokoladecupcakes

Til disse muffinsene har jeg brukt Willie's cacao, 100% Indonesian Black
Både kaker og krem er ganske lyse, men de er fulle av smak. 


En av årsakene til at kakene er lyse er at jeg bare rev opp sjokoladen isteden for å smelte den før jeg hadde den i røren.
I kremen hadde jeg både smeltet og revet sjokolade.
Jeg fikk 9 slike kaker av oppskriften jeg brukte og det er min standard oppskrift som jeg justerer ettersom hva jeg har i, formene er den vanlige størelsen som passer til vanlig standard bakebrett.

Forvarm ovnen på 200 grader Celsius

125 g romtemperert smør
125 g brunt sukker
2 store egg
125 g hvetemel
2 ts bakepulver
2 ss smaksnøytral olje
30 g revet 100%Willie's Cacao
Har du ikke Willie's kako kan du bruke 70% sjokolade, bruk dobbelt så mye og reduser sukkeret med 25 g

Bak midt i ovnen i 20 minutter.

Hvis du velger å bruke vanlig kakao så ta bort 2 ss med hvetemel fra oppskriften og legg til 2 ss kakao pulver. Hvis du ikke fjerner den mengde hvetemel som du tilsetter kakao, blir kakene tørrere og tyngre.

Glassur/krem
250 g smør
200 g melis
30 g Willie's Cacao
1 ts vanilje ekstrakt
(jeg har brukt ca. 25 g smeltet og 5 g revet, men det er helt opp til deg)

Bruker du vanlig sjokolade eller kokesjokolade så må du bruke 100-200 g sjokolade(spørs hvor mørk du vil ha den).

Sprøyt på kakene og pynt som du ønsker, jeg har brukt 1M tippen til Wilton

HER kan du lese et tidligere innlegg om Willie's Cacao




3 kommentarer:

  1. Denne skal jeg prøve! Men hvor får man tak i sjokoladen?

    SvarSlett
  2. Nam, og lekkert presentert :) Skal forsøke å huske på denne oppskriften neste gang jeg skal lage cupcakes :)

    Ha en fin, fin kveld !
    Klem

    SvarSlett
  3. Nammmmmmmmm, det må jeg si fristet VELDIG!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...