lørdag 17. mars 2012

Nachos

Sist vi hadde nachos til middag begynner å bli lenge siden, faktisk var det 27.6.2011
Vi laget denne sånn som sist, chips rundt kanten, kjøttfyll i midten og refried beans over kjøttfyllet og så ost.


Gratinerte i ovnen til osten hadde smeltet
Og serverte med det som er vanlig til nachos, tomatsalsa, guacamole osv
Mitt første møte med nachos var i USA som student var 7eleven, så Taco Bel og når man forsto bedre på litt bedre spisesteder. Første gangen jeg fikk nachos det var på en 7eleven ved en tilfeldighet, chips og ostesaus. Enkelt og greit, jeg husker det som veldig godt inntil for noen år siden. Husker jeg gledet meg til denne 7eleven nachoen da vi var i USA sist og jeg kan nok ha utviklet smaksløkene ganske mye siden første gangen, for det var noe forferdelige greier :)
Men hjemmelaget er bedre.

Freser 
1/2 hakket løk
i en kjele på medium varme med
2 ss smør
2ss mel
har så i 
2,5 dl melk
150 g revet cheddar ost
Så bruker jeg en stavmikser for å få bort alle klumpene og koker opp under omrøring.

Til dessert hadde vi lime pai 
til forkjell fra linken over så bakte jeg ikke bunnen denne gangen og hadde de i små porsjonsglass. 
Jeg byttet ut creme fraishen med lett rømme, da blir den syrligere og pisket sammen fyllet, 
jeg hadde også i 2 ss med Dr. Oetkers hurtiggelatinpulver men jeg pisket, så desserten ble mer fromasj aktig.
Lykt, kopp og bordbrikke fra Skeidar goodiebag

1 kommentar:

  1. Herlig Liza, kunne spist dette til frokost jeg nå!! *S* nam...

    ha en fin søndag..
    klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...