onsdag 14. mars 2012

Blomsterpotte kaker ;)


Våren har kommet og jeg blir litt inspirert av hagearbeid:)
I dag for å glede familien siden jeg skal på hageblogg treff, har jeg bakt sjokoladekaker i terrakottapotter hvor små marsipanspirer stikker opp av jorden.
Du kan bruke hvilken som helst kakeoppskrift og glassur du liker
Jeg legger et bakepapir stykke i en ren potte(Disse er nye for bakingens del)
Fyller på med røre
Baker
Har på glassur
Marsipanspire, laget som en rosenknopp
Hakker opp sjokolade Dots(oreo lignende)
Har det over glassuren for å representere jord :)
Fikk noe røre til overs som jeg bakte i vanlige former.

4 kommentarer:

  1. Det var kjempefine blomster, håper de faller i smak;)

    SvarSlett
  2. Wow!
    Dette må prøves!
    Tusen takk for tips!

    SvarSlett
  3. åååå så kult :)
    Dette må jeg prøve en gang !

    SvarSlett
  4. Nydelig idé! :D
    Det vil gjøre seg som ta-med-gave til en hagefreak.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...