fredag 30. desember 2011

Årets nestsiste brunch 2011

Det er romjul og hele familien er samlet og da blir det sene morgener og vi spiser som oftest brunch, ingen som er oppe tidlig nok til å rekke frokost.
I dag bakte vi buttermilk biscuites noe vi lærte å like etter lengre opphold i USA, det ligner på scones og noen vil påstå at det er det samme. Vi der i mot mener at det ikke er det for diss er mykere og luftigere enn varianten du finner på den motsatte siden av atlanteren:)

Jeg varmet opp ovnen til 220 grader Celsius, så blandet jeg
1 l hvetemel
2 ts bakepulver
1/2 ts natron
1 ts salt
og smuldret 
250 g smør
i melblandingen til en finkornet blanding, så hadde jeg i
2,5 dl kefir
og blandet alt raskt sammen.
Kjevlet deigen til en 2 cm tykk leiv brettet og kjevlet igjen og kuttet opp i firkanter
Egentlig skal disse være runde, men jeg synes at hvis du bearbeider deigen for mye, blir den fort hard og tung så og si kompakt og vil ikke heve seg like bra.
Satte dette i ovnen og stilte klokken på 10 minutter
Imens kom jeg på at kanskje vi skulle lage Mc. Donalds frokost
Buttermilk biscuits med sausage', eggs
Stekte eggerøre i munkepanne og det var nå jeg kom på at jeg skulle ha laget brødene runde:)
Stekte english sausage patties, en medisterkake lignende karbonade
satte de sammen
Tok ut brødene
og voila Mc. Donalds frokost hjemme og kanskje litt sunnere, men det tror jeg blir med håpet;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...