onsdag 24. april 2013

Salat med grillet kylling med pesto, bacon og quinoa

 Det går mot varmere tider og matvanene endrer seg også:) 
For min del er jeg nødt til å bli sunnere, i vinter har det vært mye fet og tung mat og ikke minst mye søtt, hele 6 ekstra kilo har det blitt. Jeg kan skylde på kaloridyrene i skapet som syr inn tøyet mitt, så
denne uken har jeg begynt en renere og lettere linje.
I denne salaten har jeg benyttet quinoa i stendtfor burglur for å gjøre den gluten fri også.
Tidsforbruket var så lang tid det tok å grille kyllingen.
(Jeg brukte gassgrill)


Til oss 6, fem store og en liten har jeg brukt

5 kylling brystfilletter
2 ss av favoritt basilikumspestoen
2 pk bacon ca 250 g
2,5 dl quinoafrø(kok opp i lettsaltetvann)
1 pk Apertina snack pack med feta og soltørkede tomter
3 hjertesalater
1 agurk
1 paprika
1 kurv med cherrytomater
3-4 ss tomatpesto
2 stilker vårløk
1 sitron
olivenolje
salt og pepper

Bland kyllingfilletten med pesto og litt salt
Grill kyllingen.
Stek bacon i pannen eller i mikroovn, kutt opp alle grønnsakene
Bland kokt quinoafrø, salat, agurk, fetaost, paprika med noen gode skjeer med tomatpesto i en stor serveringsbolle
Topp dette med opphakket bacon, oppskåret kylling, tomater og oppskåret vårløk.
Hell litt god olivenolje og fersk sitron juice over.

1 kommentar:

  1. Nå fikk jeg lyst på salat til middag i dag:-) Lekkert!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...