mandag 22. april 2013

Afternoontea på Farbror Melkers

Av alle steder så oppdaget jeg at Farbror Melkers Café på Mosseporten serverer afternoontea.
Jeg elsker måten maten serveres, på etasjefat med salt, søtt og te.
Farbror Melkers Café er en liten café kjede som startet i Moss og fått navn etter Saltkråkans Elskelige Farbror og Malins pappa. Damen bak kafféen heter nemlig Malin og er svensk, for henne ble det naturlig å kalle kafféen Farbror Melkers Café.


Kafféene finns i Moss sentrum, Mosseporten senter, på Dilling og på universitetet i Ås.
Dessverre er det bare på Mosseporten de serverer afternoontea.
Jeg hadde avtalt å møte en venninne til lunsj og da måtte jeg bare foreslå dette stedet.
Vi fikk servert toast med skagenrøre og rundstykker med eggerøre og røklaks.
Scones med rørte bringebær
og øverst lå det glass med bringbær, yoghurtnaturell? med valnøtter og honning sammen med herlige brownies.
Vi koste oss og spiste hver rubbel og bit
Til 125 kroner per person var dette en fantastisk måltid.
Jeg blir så i godt humør når jeg koser meg slik:)


5 kommentarer:

  1. Elsker livet på saltkråkan. måtte selvfølgelig kjøpe hele serien på dvd, da den gir meg så gode barndomsminner. :)
    Dette så kjempegodt ut, fikk lyst til å lage scones nå! :)

    SvarSlett
  2. Denne var ukjent og må prøves :) men på Ås sier du - hvor? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Desverre er det bare på Mosseporten de servere afternoon tea.

      Slett
  3. Innom for å takke for en fin lørdagsaften. Kjekt å hilse på deg igjen;)
    Klem Tonje

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...