søndag 20. mai 2012

Grillet and med pixie dust

I dag ble det middag på terrassen, andre gangen i år:) denne gangen kunne vi nyte været og sitte ganske tynnkledd, yay.

Jeg har forelsket meg i denne grillrubben Pixie Dust fra DennyMikes, all purpose magic mojo står det på boksen:) Smaken minner meg om krydderet som er på amerikanske bbqpotetgull
Jeg gned andebrystene med dette krydderet og lot det stå litt på kjøkkenbenkenfor å bli romtemperert før jeg grillet.

1/2-1 andebryst pr person.
Grillrubb
Bbgsaus

Grønnebønner


4 passestore poteter
2 gulrøtter
1 løk
1 persillerot
Sellerirot mengde tilsvarende 1 persillerot
fløte
1-2 ss smør
salt

Kutt alt opp i terninger og kok opp i usaltet vann. Når grønnsakene er møre, heller du av vannet og tilsetter smør og fløte. Hell fløten i litt og litt slik at du får den konsistensen du vil ha og blir den for bløt så dryss i litt  ferdig potetmosflak. Salte og pepre etter smak

Jeg grillet rask på direktevarme for å gi kjøttet stekeskorpe, først skinnsiden ned og så på indirektevarme for å godgjøre anden, maks 10 minutter. La anden hvile og og kjær opp. Ved å grille den på indirekte varme så tar det ikke fyr under når fettet treffer varmen, and er ganske fett og det flammer fort opp om en ikke er forsiktig med hvor man plasserer den på grillen, jeg griller på gassgrill.

Serverte med smørstekte grønne bønner til, rotfrukt stuing og bbq saus.

3 kommentarer:

  1. Hvor får man kjøpt Pixie Dust fra DennyMikes?

    Du har en flott blogg med herlige bilder.

    Kari :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kari
      Jeg har kjøpt det hos StiLiMat i Son.
      Ta kontakt med de og så kan de fortelle deg om flere forhandlere:9
      Klem og takk for komlpliment
      Liza

      Slett
  2. Nammmm :) Det krydderet har jeg lyst til å prøve. Aldri hørt om det før. Også grillet and, da! Digg :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...