onsdag 24. september 2014

Squash- og hummersalat med marinara saus

Squash er en grønnsak jeg ofte benytter som pasta når jeg lager lasagne, jeg bruker en ostehøvel eller mandolin får å få tynne skiver. Etter at jeg så et bilde på instagram av @chikujenta fikk jeg lyst til å strimmle den også ala det jeg gjør når jeg lager papayasalat.
Enkel og lett salat å lage og ikke minst sunn :)


Liten lunsj til 4 eller middag til 2
1-2 strimlet squash
2 ferdig kokt hummer renset og oppskåret

1/2 finhakket løk
2 feddpresset hvitløk
2 ss olilvenolje
500 g modne tomater eller hermetiske, flådde
1 dl hvitvin
1 ts hakket frisk persille
1 ts hakket frisk oregano
salt og pepper

eventuelt sitron og persille til pynt

Stek opp løk og hvitløk i en panne på middels varme med olivenolje, når løken er blank tilsetter du tomater og hvitvin.
La dette småputre til tomatene blir møre og kan moses med en sleiv, tilslutt
ha i urtene og salt og pepper

Til denne salaten er det ikke så viktig at tomatene får kokt inn og utvikle sødme, du vil gjerne at sausen er litt syrlig som passer fint til hummeren.


Dander på tallerkener og håper det smaker :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...