lørdag 5. november 2011

lavkarbobrød muffins

Jeg har fått helt dilla på å lage små pynteformene til cup cakes, de er så enkle å lage. Desverre kan jeg ikke lage søtt hele tiden, derfor lagde jeg lavkarbobrød som jeg bakte i små bakepapirformer.
Innlegg til hvordan du lager formene trykk her

Oppskriften fikk jeg av svigermor som hun har fått av en venninne som igjen fikk det fra et TV program, tror jeg.
Du har 
40 g linfrø
25 g gresskarfrø
25 g solsikkefrø
25 g valnøtter
2 ts bakepulver
i en foodprsessor og kjører det til en fin hakket masse.
I en annen bolle visper du sammen
4 egg
1/2 beger creme fraishe
3 ss olivenolje
 i mens du visper har du i 
30 g fiberhusk
etter på har du den tørre blandingen og bland godt.
Dette er nok til ett brød eller 12 muffins.

brød steker du i 55 minutter og muffins i 30 minutter på 180 grader Celsius

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...