tirsdag 22. november 2011

BBQ Beef Ribs middag 22.11.2011

Ja det er tirsdag og egentlig skal vi ha fisk, men jeg har fått tak i oksebibringe som er blitt kuttet opp i litt store "spare ribs" biter. Trakk kjøttet i en god del timer og laget god kraft, kjøttet ble mørt og godt. Siste timen helte jeg på bbq saus og stekte den i ovnen i 140 grader Celsius i 1 time. Normalt ville jeg ha lagt den på grillen, men nå er den vasket og renset for neste sesong, så det ble ovn isteden.
Til dette serverte jeg grønnkål og ris
Grønnkålen strimlet jeg og woket dette med hvitløk og løk, krydret med litt salt og pepper.

Første gangen jeg spiste grillet oksebibringe var på et sted som het Flints BBQ, da vi var på tur over dammen for noen år siden tenkte vi at vi skulle besøke stedet, dessverre er stedet stengt. Et annet sted jeg har fått servert grillet okseribbe erFogo de Chão en herlig brasiliansk restaurant kjede, er du i nærheten av en Fogo de Chão må du bare prøve, bare salat buffeten deres er helt utrolig.

Vinanbefaling: JQ Cote du Rhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...