tirsdag 15. januar 2013

Biffsalat med asiatisk dressing

Etter all den tunge maten i julen har jeg fyst veldig på salater, enkle retter og helst ferdig kjøpt;)
Denne retten er super enkel, det vanskeligste er å steke kjøttet.

Jeg har brukt entrecôte og mellom 100-150 g pr person.


Som tilbehør har jeg brukt det jeg hadde for hånden/i kjøleskapet
Granateple
Mango
Agurk
Paprika
Saltblanding
Kokt quinoafrø
Bruk det du har og blandingsforholdet du ønsker

Dressing
1,5 dl limesaft eller calamondinsaft
2 ss østersaft
2 ss soyasaft
2ss asiatisk fiskesaus
3 ss sukker
1 rød chilli/kan utelates
2 ss revet fersk ingefær
2 fedd presset hvitløk
2 ts sesamolje
2-3 ss sesamfrø

Lag dressingen først ved å blande alle ingrediensene sammen og stek kjøttet etter ønske, jeg pensler kjøttet med dressingen/marinaden under steking. La kjøttet hvile, lag salaten og dander salaten på tallerken. Så strimler jeg kjøttet, legger kjøttet i passe mengder på tallerkene og heller dressingen over.


 Granat eple brukes kanskje ikke i en slik salat, men jeg hadde noen og ville tilsette litt farge i salaten.

Da er det bare å nyte salaten:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...