lørdag 20. desember 2014

Pistasjpinner

Jeg hadde en stor pose med rå pistasjnøtter uten skall en gang og lurte på hva jeg skulle bruke dem til og siden det nærmet seg jul tenkte jeg at jeg kunne lage kransekakestenger med pistasjnøtter isteden for mandler.
Jeg fulgte en helt vanlig kransekake oppskrift 

250 g malte rå pistajnøtter


250 g melis
2 eggehviter


Mal alle pistasjnøttene og sikt inn melis. Kna inn litt og litt eggehvite til deigen er fast.
Det er ikke sikkert du trenger all eggehviten. Antall eggehviter du trenger i oppskriften avhenger av størrelsen på eggene, så det er viktig at du knar inn litt og litt til du får en fast deig.
Sett deigen kaldt, gjerne til neste dag.

Forvarm stekeovnen til 180 °C.

Trill deigen ut til fingertykke pølser i litt malte pistasjnøtter, og kutt opp i ønsket lengde.

Legg bitene på et stekebrett med bakepapir og stek i ca. 10 minutter. 

Legg de ferdigstekte bitene på en rist for avkjøling.

Pynt gjerne med litt sjokolade
eller behold dem slik de er.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...