mandag 6. januar 2014

Super sunn og supergod açaíbowl

Açaí (A-sa-ii)bær er en av superbærene, det sies at de er proppfulle av antioksidanter og skal være godt for ganske mye. Hvor riktig påstanden er, vet jeg ikke.
Jeg kom over en nettside som heter Haleiwa Bowls med mange deilig bilder av fruktskåler med açaísorbet og jeg fikk lyst til å lage noe lignende, men dessverre har jeg ikke fått tak i frosne açaíbærpuré.
Vel, etter en tur på helsekosten og butikken, ble det noe lignende:)
Supergodt og supersunt



1-2 porsjoner
1 beger med skyr med ønsket frukt
2 dl solbær biola
2 dl frosne bringebær, blåbær og bananer
1 ss açaípulver
jordbær
blåbær 
bjørnebær
bringebær
Ha i så mange bær du ønsker og de bærene du ønsker
3-4 ss hampfrø
3-4 ss spiret solsikkefrø
fersk revet kokos


Kjør skyr, biola, bær og açaípulver i en blender til alt er most.
Fyll en bolle halvveis med ønsket bær og frø, hell den tykke smoothieblandingen over og fyll på med mer bær, frø og kokos.

For mer substans, kan du også fylle på med müsli eller granola.





2 kommentarer:

  1. kan du lage sånn til meg? Såå så godt ut *mums*

    Takk for all fine kommentarer inne hos meg, du er god. Dessverre får jeg ikke kommentert tilbake så ofte som jeg ønsker, men jeg er i alle fall her nå *blunkesmil*

    Ønsker deg en finfin start på uken!
    Her blir det en hektisk uke, da jeg er på jobbreise med konsern og er ikke hjemme igjen før fredag *hyl* - lenge for en som er så hjemmekjær som meg.

    klem og smil ♥
    maia

    SvarSlett
  2. Açaí var store greier da jeg bodde i Brasil, men der er granolaen så full av sukker at jeg tror at litt av vinninga gikk opp i den velkjente spinninga. Men kjenner at jeg savner det litt, godt er det ialle fall! Mest savner jeg de ferske mangoene og ikke mins bananene og plantains. I kveld skal jeg lage plantainchips ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...