lørdag 25. oktober 2014

Peanøttsmør cookies

Da jeg var liten hadde vi ofte kjeks med peanøtter hjemme, en av favorittene til min far og her om dagen så jeg kakene i en butikk jeg var innom.
Disse har jeg ikke smakt på en stund og istedenfor å ta med meg pakken så tenkte jeg heller, kanskje jeg skal prøve å lage dem. og lage dem som en myk og sprø cookie enn de tørre kjeksene jeg husker fra barndommen.

Til ca. 24 cookies brukte jeg


200 g smør
150 g sukker
150 g brunt sukker
250 g peanøttsmør
1 egg
300 g Fibra, finmalt fulkorns hvetemel
1 ts natron.
100 g sjokolade
150 g peanøtter

Visp smør og sukker til en kremet blanding, ha i peanøttsmør og visp videre.
Rør inn egget og ha i melet, bakepulveret og rør om til alt er godt blandet.
Ha i den hakkede sjokoladen og halvparten av peanøttene.

Legg kakedeig på størelse med en golfball på en bakepapirkledt bakeplate og trykk noen peanøtter i deigen
Bak kakene i midt i ovnen på 150 C i 20 minutter.
Når kakene er ferdig tar du kakene av platen og lar dem avkjøle seg på en rist.

Nyt gjerne kakene med et stort glass melk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...