mandag 16. juli 2012

Tur til det lokale markedet

Jeg bare ELSKER markeder i utlandet og dette markedet fikk en god del besøk av meg, spesielt sjømatavdelingen:)


Til lunsj kjøpte jeg med meg noen godsaker å mumse på, to forskjelige reker rosa reker som man finner i varmere strøk og grå reker. Smaken på de rosa rekene er litt mer som skampi, de er gode men ikke som reker i Norge. De små grå rekene var veldig små, knotete å spise og de var greie på smak. På markedet stod det at det var franske reker og jeg har googlet grå reker og fant noe opplysning om grå reker. I store norske leksikon står det noe om strandreker som disse antagelig er og det står at det finnes to typer her i Norge men her brukes de bare som agn.
Det var ikke noe usmak på disse små grå rekene, de var kanskje litt skarpere på smak men ellers gode, aberet var at de var små.
Mye av det jeg har kjøpt er å få kjøpt i Norge men jeg fant disse små godsakene som vi måtte smake på, små ruller av spekeskinke fylt med chèvre. 
God lunsj
klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...