mandag 18. juli 2016

Gladmatfestivalen og juryen 2016

Noen av rettene fra i fjor

Det er mat over alt rundt vågen i Stavanger, her står utsalgsstedene tett og stemningen er høy. Under Gladmatfestivalen finner du mat fra flere verdenshjørner, det er sjømat, kjøttmat, vegetarmat, søtsaker og drikke, det er også aktiviteter for store og små. Det beste med festivalen er at alle utstillerne må ha en gladmatrett til kr. 30,- slik at alle som besøker festivalen kan smake på mest mulig uten å blakke seg på et sted. Klikk HER for å se hva du får for Kr.30,-




Fra Gladmatfestivalen 2014

I år er det tredje året på rad jeg er med som jurymedlem av Gladmatfestivalen som går av staben i Stavanger først kommende Onsdag. Dette blir et skikkelig matgilde og jeg grugleder meg skikkelig. Det er mye mat som vi må smakes oss igjennom og jeg klarer ikke å bare smake, jeg spiser. Heldigvis er vi flere i Gladmatjuryen som skal få strukket på magesekken gjennom Gladmatdagene

Fra Gladmatfesivalen 2015
Mine meddommere i år er:



Anders Husa og Being critical er begge restaurant guider, den ene er mest om hippe og trendy steder å spise og drikke i Skandinavia og den andre om "up scale" spisesteder rundt om i verden.
Hobbykokken er Norges svar på Heston Blumenthal.
Kjøkkenmagi tryller frem de lekreste retter på kjøkkenet.
Så er det meg da, jeg er litt over alt, men mest oppskrifter på hverdagsmat. Jeg legger ut noe med jevne mellomrom på denne bloggen, men skriver mest på analizagonzales.com som er på engelsk.

Tidligere jurymedlemmer mens jeg har vært med er.

ENEStåendemat

Lars spiser-oppskrifter og matglede

Liv mat og urter

Vegetarbloggen

Ta en titt innom bloggene/nettstedene for inspirasjon.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...