søndag 14. juli 2013

Første grillings på nytt sted, korea inspirert

Da vi bodde i Sør Korea var vi ofte å spiste på koreanske bbq steder, veldig hyggelig og sosial måte å grille på, siden man griller ved bordet. Jeg har hatt innlegg om dette på bloggen tidligere og dette er en måte å grille og spise på som jeg anbefaler på det sterkeste. Jeg velger å tro at dette er en ganske sunn måte å spise grillmat på, mye grønnsaker og lite karbohydrater, men i dag hadde vi litt ris og sjøgress(nori/kim) til.


Grill godt kjøtt, storfe, svin, kylling eller sjømat.
Avhengi av hvor mye man liker å spise, men jeg bruker sånn ca. 150-200 g kjøtt pr person.
1/2 salathode per person og kanskje litt til.
Godt tilbehør som passer til kjøttet du serverer som
sauser
diverse blandede salater
syltede grønnsaker
eller tacotilbehør
1 stk bøttegrill eller bordgrill
Det blir nesten som å spise raclette eller fondue.
Ingen ordentlig oppskrift denne gangen, bare litt inspirasjon til å spise annerledes:)

Jeg har brukt 
marmorert ytrefilet av storfe
agurk og vårløk med kimchi chilipaste
solsikkespirer med sesamolje og et lite dryss maldonsalt
ris
ristet sjøgressflak
lollo og crispisalat
koreansk dippingsaus.

For de av dere som liker koreansk mat kan dere gå inn på koreamat.no å titte eller bestille:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...