lørdag 21. april 2012

Vrræææl!!!!

Ååååååå, da brant jeg douhua, taho, soyapuddingen
Jeg fulgte denne oppskriften

Her er noen av mine bilder fra prosessen og så klarte jeg å brenne den fordi jeg måtte sjekke om jeg hadde riktig ingrediens, Jeg hadde  kaliumkarbonat,(potaske) men jeg skulle jo ha kalsium sulfat(gips/kalk) for matlaging. Dette skulle bli en fløyelsmyk pudding og man kan også lage den med gelatin, men med gelatin kan man ikke bruke den i varme drikker, supper eller sauser. Å vel, bedre lykke neste gang, jeg får slutte å eksperimentere sent på kvelden, sist jeg gjorde det så fikk je olje sprut i ansiktet og to av flekkene var såpass alvorlig og utviklet seg til vannblemmer. Jeg har fremdeles to merker i ansiktet etter 
eksperimenteringen.
For dere som ikke tåler laktose eller egg er denne en fin alternativ til karamellpudding, sirupen man bruker til er enten kokos blonmst-, palme sukker eller melasse basert, elsker smaken av melasse og vanilje.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...