søndag 1. april 2012

Vårruller med bananer/Turon

Disse rullene lagde min mor ofte da jeg var liten, disse som på Filipinsk kalles turon og bananlapper Maruya. Som liten var jeg ikke noe særlig glad i disse rare greiene, kunne vi ikke ha vanlig dessert som det norske familier hadde. I dag elsker jeg dette og barna mine liker det også.

Veldig enkle å lage
Deler en banan i fire
har 1/4 del på vårrull-/filodeig og strør bittelittegrann sukker og ruller dette som en vår rull.
Stekker rullene mellom middels og sterk varme til de gylne og serverer med is.
Mange fritterer rullene men jeg liker å steke mine i smør, for det gir en herlig salt stekesmak som jeg liker:)

2 kommentarer:

  1. Steker du disse på en stekepanne, eller stekes de i stekeovnen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Disse er stekt i stekepanne med smør.
      Mvh
      Liza

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...