tirsdag 17. april 2012

Rice crispie treats

Amerikanske søtsaker jeg ble kjent med tidlig på 80 tallet. Vi hadde fått en amerikansk jente i klassen og hun hadde disse med seg på skolen og var solgt, søtmons som jeg er.
Rice crispies var jo ikke å få tak i Norge på den tiden, men fortvilelsen varte ikke lenge mine foreldre hadde bekjente på NATO basen på kolsås og en dag sto det rice crispies på bordet. Dette er noe ordentlig søte saker og jeg kan vel telle på en hånd alle gangene jeg har laget disse.


Jeg halverte den offisielle Kellogs oppskriften som dere finner her
og hadde 0,5 dl mer rice crispies enn det som skal være i en halvert oppskrift.
1,5 ss smør smeltes i en panne på medium varme og ha i ca 20 marshmallows
Når marshmallowsene har smeltet
Har du i 8 dl rice crispies og blander
Har røren i en form med bakepapir
Jeg dekker den til og klemmer den flat
Lar den stive, jeg var litt utålmodig og hadde den i fryseren
Jeg skar den i marshmallow stor biter, det holder med en munnfull i ny og ne :)
Det har blitt mye søtsaker i det siste så jeg får vel ta turen innom garasjen sette på en god film og løpe HER

1 kommentar:

  1. Tror jeg må prøve dette en gang :-D
    Oppskriften er ihvertfall lagret!

    Klem Karianne

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...