torsdag 5. april 2012

Tomatisert grønnsaksuppe

Det ble suppe av det jeg hadde i kjøleskapet i dag.

1 stor løk fin hakkes
2 fedd presset hvitløk
 og freses med 
300 g bacon skåret i biter
når løken er blank og basonet gjennomstekt, har jeg i 
2 bokser med hermetiske tomater
1 ss tomatpure
og
1 liter med god kraft( du kan bruke buljong også)
kok opp
Så har du opp i grønnsaker du føler for å ha oppi
jeg har brukt
2 Poteter
1/4 Sellerirot
2 Gulrøtter
skåret i terninger
og lot dette småkoke i 10-15 minutter så hadde jeg i
grønnebønner
erter
stangselleri
purreløk
når alt er gjennom kokt hadde jeg i 
1 boks med store hvite bønner
og 
biter av cabanos pølser
De siste dagene har gått med å gjøre kjøkkenhagen klar og etter mange timers arbeide ser den nå ut som bildet under. Jeg gleder meg til å plante deilige grønnsaker til fremtidige retter som jeg sikkert kommer til å vise her på bloggen.
På bildene under ser dere hvordan det var for en liten stund siden.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...