lørdag 7. april 2012

Lammestek med grønnsaker

Her har jeg brukt entrecote av lam
Saltet og pepret kjøttet og brunet det på sterkvarme før jeg la det i en panne med rødvin og tørkede urter.
Kokte opp væsken og  satte temperaturen på nest savkeste varme på komfyren og lot det trekke der til termometeret viste litt under 70 grader Celsius og dro pannen til side, slo av varmen og lot kjøttet hvile.
Mens jeg ventet på at kjøtte skulle bli ferdig ordnet jeg istand grønnsaker som jeg stekte i en panne med olivenolje på middelsvarme.
Jeg brukte rødløk, gulløk, gulrøtter, gul paprika, grønn paprika, cherry tomater og stangselleri,
Saltet og pepret etter smak.
Til dette serverte jeg bakte amadinepoteter og sjysaus

Vinanbefaling: Campo Viejo Resarva 2007

Til dessert hadde vi hjemmelaget gele

1 kommentar:

  1. Det så fantastisk godt ut! Skikkelig påske ;) Jeg synes serviset ditt var utrulig flott, så jeg lurer på om du vil dele med meg hva det heter, evnt hvor du har kjøpt det? ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...