lørdag 28. april 2012

Skokoladepudding på soyamelk eller mandelmelk

Etter at jeg laget soyapudding, måtte jeg såklart forsøke meg på en sjokoladepudding også.


1 liter soya melk eller mandelmelk
kokes opp til det begynner å boble og slå av varmen
1,25 dl vann
1 ss agar agar pulver(dra av overflødig pulver med en en kniv)
kokes opp under omrøring i 10 minutter, pass på at den ikke brenner seg.

bland
1 ss agar agar pulver, jevnet ss
125 dl vann
i en kaserolle og kok til pulveret har løst seg opp og hell i den varme soyamelken
så har du i sjokoladepulver til du får ønsket smak
Kjøpte denne på helsekosten i byen og den skulle være uten tilsatt sukker men så leser jeg at det har sukker fra melkestoffer, neste gang skal jeg forsøke med ren kakao eller en TAZA sjokolade når jeg har en liggende.
Ha blandingen i en former og la det stå å avkjøle seg.

Jeg lagde vanilje saus på samme melken
5 dl soyamelk eller madelmelk
1/2 vaniljestang som splittes på midten
og litt kokosblomst sukker til du får ønsket søtsmak
denne gangen jevnet jeg med litt maizenna.


Disse puddingene blir ikke som de som lages med fløte, men er absolutt gode alternativer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...