mandag 23. april 2012

Boble drikker/bubble tea

Jeg har lekt litt mer på kjøkkenet og fornorsket en bubble tea, norske hagesolbær full av c-vitaminer.
Over ser dere bilde av de jeg laget, vanlig Sago drikketapioca og solbærsaft og tapioca og lichi juice


Først kok tapioca perlene i vann og så la de trekke i og gjøre seg ferdig i en blanding av solbær sirup og vann 50/50 blanding, skyll perlene i kaldt vann og legg i kald saftblanding.
Dette ble rene snopet , de smaker solbær gummigodter.

Kok vann i en stor gryte på full varme og når det bobler

Har du i tapioca perlene og når alle perlene flyter opp til toppen senker du varmen til medium varme, sett på lokket og la dette stå i 20 minutter

Hell i solbærsirup sett ned av varmen til det laveste og sett på lokk og la dette stå i 20-40 minutter til og da skal det være ferdig. 
Det er ikke lett å koke disse perlene og det kommer også an på kvaliteten på perlene, neste gang jeg er i Oslo skal jeg se etter andre typer enn de jeg har fått tak i her, for de jeg fikk tak kjøpte i innvandrerbutikken her så ble ikke alle gjennomsiktige.

Du kan bruke andre smaker og det er fantasien som setter en stopper for hva du kan lage




1 kommentar:

  1. Kanskje ikke like vellykket med mine tutti-fruttifargede tapiocaperler... Dette blir jo omtrent som den gammeldagse sagosuppen, bare at den ble kokt med svisker og rosiner i tillegg og servert varm.
    Jeg har et innlegg om "sago"grøt av tapioca, og 16-åringen mente den varianten var mye mer smakfull enn den klassiske med potetmelsperler.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...