torsdag 26. april 2012

Spinatsuppe med egg og bacon

"Hva ER det du lager?" Spinatsuppe svarer jeg og får en grimase tilbake. Skal du bli stor og sterk som Skipper'n må du spise spinat sier jeg, "Mamma du er klar over at han er en tegneserie figur". Vel gutta har blitt store og jeg må nok snakke med de der etter også:)
Jeg brukte
1 hakket løk
2 hakket hvitløk
som jeg blanket i gryte
så hadde jeg i
500 g hakket spinat(bruk fersk eller frossen)
og surret dette med løk og hvitløk
så hadde jeg i 
1 liter kraft (du kan bruke buljong også hvis du vil)
og lot det koke opp, så tok jeg stavmikseren og moste alt til en fin masse
så hadde jeg i 
5 dl melk 
3 dl fløte 
krydret med en klype malt muskatt

Jeg pyntet med bacon og hadde egg til suppen.
Dette er faktisk første gang jeg lager, gutta rynket på nesen bare fordi de hørte ordet spinat.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...