tirsdag 17. april 2012

Pasta lumaconi med spinat og cottage cheese


Denne retten er enkel å lage men det tar litt tid kanskje en time.
Lumaconi/sneglehus ser ut som forvokste macaroni


Jeg hadde en pakke med Lumaconi liggende og som dere ser lit støvete også
Oppskriften fra Jacobs krevde ruccola og ricotta, men det hadde jeg ikke så da ble det spinat og 
cottage cheese i stedenfor.
Jeg brukte 8 dl tomatsaus til 2 former, du kan bruke ferdig kjøpt eller lage selv
Jeg kokte lumaconien etter anvisning på pakken og
i en liten kasserolle hadde jeg 
2 ss oliven olje
2 fedd presset hvitløk 
1/2 finhakket løk
freste til det ble blankt, så hadde jeg i
500 g spinat, her brukte jeg frossen ikke fersk
og
1 boks med cottage cheese
hadde i en klype muskatt og saltet og pepret etter smak.
Så brukte jeg stavmikseren for å få en jevn masse og hadde blandingen i en sprøytepose.
Fylte lumaconien og hadde revet ost på
Bakte dette i en forvarmet ovn på 220 grader Celsius til osten har blitt slik du liker den
og fått en fin skorpe ca. 10 minutter, husk at alt er allerede varmebehandlet så turen innom ovnen er bare for å smelte osten.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...