onsdag 21. mars 2012

Vegetariske karbonader

Det er som regel min mat som avbildes til innleggene på bloggen, men noen ganger må jeg ta bilde av Mini sin, når hun sitter ved siden av og roper "Min også, ta bilde av min også, pynte mamma, pynte!" og så fort kameraet klikker "FÅ SE!" kan man ikke gjøre noe annet og smile og når hun i tillegg slenger med "Du er så søt når du smiler". Så her har vi stylet litt rundt maten hennes, hun orket 3 og 15 åringen spiste 7 stykker

Disse karbonadene er laget på restene etter blandings risen i går og i den var det rå, rød, sushi ris, rug og bygg korn og linser, mung og adzuki bønner blant annet.
Jeg moste i en blender
1 hakket løk
2 dl bløtelagt  adzukibønner
1 dl gresskarkjerner
3 fedd hvitløk
1/2 dl vann
Så blandet jeg inn tilsvarende mengde ris
og 1 fin revet gulrot
blander alt dette med 
6 ss kikertmel
1 ts herbamare salt
2 ts malt cumin
1 ts malt koriander
1 ts paprikapulver
 2 små egg
 Stek på middels til sterk varme

Serverte dette med salat, mungbønnespirer og tahini- og kikertpure
Humus
3 dl kokte kikerter/ferdig på boks
2 fedd hakket hvitløk
1/2 dl oliven olje
2 ss sitronsaft
1/2 ts spisskum
3 ss tahini
salt og pepper etter smak
og kjør alt i en blender 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...