fredag 16. mars 2012

Matbloggtreff i regi av Pernod Ricard og Aalborg Akvavit med Mira Arkin

Min middag i går, barna fikk pølser og det er nok de glad for.

Kjempesøte Helene med bloggen MAT by Helene hadde en konkurranse/utfordring hvor en heldig vinner fikk være med Helene på bloggtreff, i regi av Pernod Ricard og Aalborg Akvavit.
Jeg vant ikke, men var så heldig å bli invitert selv og fikk ta med en person jeg også, YAY :)
Vi fikk møte en av Danmarks dyktigste matbloggere, sprudlende, humørfylte og høygravide Mira Arkin som står bak Miras madblog. Hun jobbet opprinnelig om jurist, ble med på den danske master chef programmet og vant:)
Hun ga oss et matkurs i danske smørbrød med hennes vri og siden Pernod Ricard og Aalborg Akvavit var involvert vanket det noen smaksprøver der også.

Her er noen av matbloggerene og deres gjester i gang med å sette sammen smørbrød.

Dyktige matstylist Hanne Stensvold bak bloggen Matmisjonen var også tilstede og ga oss noen tips hvordan man kan ta bedre matbilder. Det var mange nyttige tips og hun er kjempeflink, men per i dag tror jeg at det blir litt for mye for meg. Min hverdagsmat skal ta 15 til 60 minutter å lage og bildene maks 5 minutter, jeg har tross alt 4 barn med aktiviteter. Det tar litt tid å blogge og jeg kan bare gi meg selv så mye tid slik at jeg kan få laset ned bildene, blogget, titte rundt, hilse på de jeg har blitt kjent med på nett og noen blogg treff ;)

Mira viste oss tre forskjellige smørbrød:
Panert rødspette med remulade og epleskiver
kyllingsalat med bacon og poteter
og
Lakse rillettes
Det skal være mye og høy, høyt, høyt ler Mira
og alt på rug brød, det kan ikke bli mere danskt en dette :)
Dette var kjempegodt, så jeg skal nok lage et eget innlegg med oppskrifter og drikke senere.

Hun delte også om seg av sine erfaringer som blogger, hva som kanskje egner seg å gjøre, hva man burde dele osv.
Miras innlegg om kvelden og hennes oppskrifter HER


2 kommentarer:

  1. Så flotte bilder fra treffet igår. Veldig gøy å treffe likesinnede må jeg si :) Vel verdt å ta turen fra sunnmøre for hvertfall!!

    Takk for link, skal sette meg godt til rette å gjøre ett dypdykk der når det har roa seg litt til kvelden her :)

    Ha en strålende fin helg.

    Klem Ingvild

    SvarSlett
  2. Hei. Ser ut som du har hatt det helt fantastisk. Lekker mat og lekre bilder!

    Og så til kommentaren på bloggen min:) Så søt du er som forteller om meg, tusen takk! Har vurdert å ha et teknikkurs for interiør og matbloggere, kunne et vært en ide? Når det gjelder bildene dine så er de slettes ikke forferdelige, men 50% av jobben min er å justere og ordne bilder som hovedsakelig profesjonelle fotografer har tatt; derfor ser jeg om man har brukt vidvinkel eller ei. Det er nok flere som ikke vet om de har vidvinkel eller ei, kanskje jeg skal age et innlegg om det også?

    Håper helga de var magisk! Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...