torsdag 22. mars 2012

Kylling nuggets med appelsin og aprikos saus

Vi spiser sunt og usunt om hverandre og i dag ble det litt ikke så sunt.
Kylling nuggets med salat og appelsin og aprikos saus.
Jeg regner 1 bryst pr person, selv den lille, hun har store brødre som sikkert spiser opp henne sel også hvis hun ikke orker :)
Vi brukte kylling bryst som jeg strimlet og dyppet i mel 
 så i egg 
og til slutt i brødsmuler.
Jeg bruker brødraps som heter Panko som er å få i innvandrerforretningene.
Hvis du har noe gammelt  brød hjemme som ikke er altfor tørt kan du rive det og la det tørke så får du noe som ligner
 Steker/fritterer
Saus til dette er en appelsinsaus med aprikoser, koriander og mynte.
3 dl ferskpresset apelsin juice eller fra kartong hvis du vil
6 tørkede aprikoser (for søtere saus ha flere aprikoser)
kok opp og ha i 
maizenna sausjevner 
til sausen får den konsistensen du vil ha.
hakket fersk mynte og hakket fersk koriander.
1 klype salt
Dette er en liten porsjon det var bare tre av oss som skulle ha saus, så jeg har laget 1 dl pr peron.

Mini sin middag
og hun har laget salaten sin helt selv
til Michel Telós Ai Se Eu Te Pego og hun synger for full hals:)
Hvem elsker du spør store søster "Michel og Justin Bieber" svarer 4 åringen og synger videre.
Jeg kommer inn til kaos på kjøkkenet, eldstemann lager butterdeig til noe hun skal på i morgen og Mini lager salat, hun lager til seg og storesøsteren sin


1 kommentar:

  1. Nam nam nam! Dette så godt ut Liza! Den sausen må prøves ut :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...