tirsdag 8. november 2011

Vi lager ekkorn og sneglebrød

Tomt for brød, så da baker vi polarbrød og fant en oppskrift på mineoppskrifter.no
For å gjøre det litt morsommere brukte mannen min noen kakeformer for å lage mønster på brødene, ordentlig mor og far sammarbeid på kjøkkenet denne gangen:)
ingrediensene vi:) brukte
1 dl lunkent vann
1 pk gjær
bland sammen og ha i
2 ss olivenolje
2 ts salt
1 kg melblanding
2 ts bakepulver
og hell 
5 dl mineralvann med kullsyre. 
i mens du elter sammen massen, husk at den skal være løs
Del deigen i 24 like biter, trill og klapp eller kjevl ut til 1/2 cm tykke leiver
Stekes på takke eller i ovn i 7-8 minutter på 220 grader Celsius.
Neste gang skal jeg prøve en annen oppskrift, jeg var ikke helt fornøyd med denne.

1 kommentar:

  1. Fantastisk god idé!! Og så moro for barna å være med på :-D

    Har forresten en god oppskrift på Polarbrød på bloggen min (syns jeg da):

    http://marias-saltogsott.blogspot.com/2010/10/polarbrd-polar-breads.html

    Maria

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...