tirsdag 1. november 2011

Middag 1.11.2011 Rødspette

Middagen i dag er inspirer av en lunsj jeg hadde i Rotterdam for 4-5 år siden, jeg husker ikke hva stedet het men det var en liten butikk som solgte nederlandske spesialiteter og lunsj.
Tirsdag i dag, så er det fisk hjemme hos oss og det var tilbud på rødspettefileter på på Amfi Moss Coop Mega

Til røren rundt fisken brukte jeg en vanlig tempura røre og hadde Hoff pommes frites krydderblanding
1 egg vispet med 
2,5 dl isvann
2,5 dl hvetemel
Nok krydder til at røren blir rødlig, smak til så den ikke blir for salt
(Jeg tok dette på slump selv så jeg vet ikke hvor mye jeg brukte, den så salt som vi liker det, vi bruker ikke mye salt i maten)

Det som er viktig med denne røren for å få den sprø er å ikke røre for mye, ellers så binder man proteinet i melet og da blir røren seig og myk. Husk også at vannet må være iskaldt. Dypp fiskefiletene i røren og stek/friter til fisken er ferdig og la det renne av på kjøkkenpapir.Serverte potetmos med gulrøtter og kålrabi terninger, sitron og dill dipp
Dipp
1 dl creme fraishe
1 dl hellmanns majones
1 ss sitron juice
2 ss hakket dill
Bland ingrediensene sammen:)

Jeg følte for rosenkål til maten i dag og jeg var den eneste som spiste nesten,
fikk tvunget i de eldste barn  en hver;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...