fredag 11. november 2011

Pasta Carbonara, middag 11.11.2011

Pasta Carbonara lages på så mange forskjellige måter og noen liker den kremet noen liker den uten fløte, men en ting er sikkert det skal være pancetta og egg i den.
Jeg hadde egg ihvertfall;), masse røkt skinkepålegg og parmaskinke, så jeg kuttet opp skinkene og freste de i pannen ca. 400 gram. Kokte opp pasta til al dente, helte ut vannet og hadde oppi 4 romtemperert egg, så rørte jeg raskt om slik at eggene ble kokt i den varme pastaen. Blandet inn den stekte skinken, 2 ss hakket bladpersille og kvernet pepper. Serverte med eggeplomme og revet parmesanost.
Idag var det en gutt som var veldig glad, selv om jeg lagde den annerledes enn jeg pleier. Normalt har jeg i 1 liten kartong med fløte, hakket basillikum og Bacon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...